Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

"פרס ראשון הוא כמו אהבה ראשונה"

ושורה נוספת – Extra Bold

"הצורך בהכרה פוגע באיכות החיים ופוגע באיכות היצירה, לכן אני מודה כפליים לאקו"ם, על קבלת הפרס בעיתוי קיומי בו אני חווה שמחה שלא משועבדת להכרה"
במילים מרגשות אלו של המשוררת צביה ליטבסקי, זוכת פרס אקו"ם ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום השירה לשנת 2014, נפתח טקס פרסי אקו"ם בתחום המוזיקה הקונצרטית והספרות זו השנה ה-57.
בדומה לשנה שעברה, הטקס התקיים בבית היוצר של אקו"ם, בהשתתפות הזוכים, שלישיית גלעד אפרת, היוצרת חני דינור, ובהנחיית דורי בן זאב.

במהלך הערב, הוענקו פרסים על מפעלי חיים למשורר אשר רייך ולמלחין איתן שטיינברג, לצד פרסי הישג שנתיים ופרסי עידוד בתחום המוסיקה הקונצרטית והספרות, וכן ניתן פרס מיוחד מטעם דירקטוריון אקו"ם למשורר והיוצר יעקב ברזילי על תרומתו ליצירה הישראלית ולפועלו הרב בתחום הנצחת השואה באמצעות השירה.

הטקס כלל קטעי נגינה מיוחדים ומרגשים בביצוע שלישיית גלעד אפרת, כאשר אחד משיאיו של הערב היה ביצוע השיר "החיוך" של יעקב ברזילי, אותו הוזמן לקרוא גם בטקס הממלכתי שנערך בכנסת ב 2010. השיר לווה בקטע נגינה יפיפה שכתב גלעד אפרת במיוחד עבור הערב. ברזילי הודה בהתרגשות לדירקטוריון אקו"ם וציין כי "פרס ראשון כמו אהבה ראשונה, מלווה אותך כל ימי חייך ומתמקם עמוק בתוך הנפש".

בחירת הזוכים התבצעה על ידי חבר שופטים מקצועי, שכלל השנה בתחום הספרות את יהודית קציר, מאיה בז'רנו, ודר' חיים נגיד.
בתחום הקונצרטי נמנו עם חבר השופטים – דר' הגר קדימה, מאסטרו דורון סלומון ואראל פז.

וכפי שחתם את הטקס, מנחה הערב, דורי בן זאב, אנחנו רוצים להודות ליוצרים הנפלאים שזכו השנה והזכירו לכולנו שיש אלטרנטיבה לתרבות האינסטנט ולמבזקי החדשות האינסופיים, והעניקו לנו ערב עם תכנים עמוקים, מעוררי מחשבה ומחדדי תודעה.

לצפייה בטקס המלא לחצו כאן
לרשימת הזוכים המלאה ולנימוקי השופטים לחצו כאן