Menu
Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email
Share

אינטרנט – שאלות נפוצות

Q 

אם אני מעוניין להעלות סרטון ליוטיוב האם אני נדרש לבקש רשות על כך? לשלם תמלוגים?

A

שתי הערות מקדמיות:

  1. התשובה מתיחסת לסרטון שאינו מהווה סרטון תדמית/פרסומת/תעמולה וכד'.
  2. אקו"ם מייצגת את זכויות היוצרים של מלחינים, מחברים, סופרים, משוררים ומו"לים.

אתר יוטיוב עובד ברישיון אקו"ם, המאפשר למשתמשים להעלות סרטונים המשלבים מוסיקה מרפרטואר אקו"ם. יוטיוב משלמת תמלוגים לאקו"ם עבור צפיות בסרטונים אלה. על כן, אינך נדרש לפנות לאקו"ם או לשלם תמלוגים לפני העלאת הסרטון, זאת  בכפוף לכך שהסרטון אינו מהווה סרטון תדמית/פרסומת וכד' (שאז חלות המגבלות המפורטות בשאלה הבאה)

יחד עם זאת, רישיון אקו"ם אינו כולל את הזכות המוסרית של היוצרים, וכן אינו כולל זכות שימוש בזכויות של אחרים הדרושות לצורך העלאת יצירות לאינטרנט כדוגמת: הזכויות של בעלי ההקלטות הזכויות ושל המבצעים. כדי להעלות הקלטה (מאסטר) של חברת תקליטים או מפיק כלשהו, יש צורך לקבל רישיון מבעל הזכויות בהקלטה (במאסטר). יצויין עוד כי , ולכן כל אחד מבעלי הזכויות הנ"ל, רשאי לפעול להסרת הסרטון מהאתר אם זכותו מופרת, וכן רשאי לדרוש שבטרם העלאת הסרטון יוסדר רישיון לשימוש בזכות שהוא מייצג.

בהעלאת הסרטון, יש לציין את שם השיר, המבצע ואף את שמות היוצרים (מחבר/מלחין וכו') של השיר המקורי (קרדיט).

Q

-שילבתי מוזיקה בסרטון תדמית לחברה/ עמותה, האם ניתן להעלות אותו ליוטיוב?

-שילבתי מוזיקה בסרטון למועמד או מפלגה לתעמולת בחירות, האם ניתן להעלות אותו ליוטיוב?

-שילבתי מוזיקה בסרטון פרסומת למוצר, האם ניתן להעלות אותו ליוטיוב?

A 

הסכם הרישיון של אקו"ם עם יוטיוב אינו מאפשר שימוש ביצירות מרפרטואר אקו"ם לצורך פרסומת, קידום מכירות, שיווק, או כל שימוש מסחרי אחר וכן לצורך תעמולת בחירות והתרמות. לקבלת רישיון מאקו"ם עבור שימושים אלו, יש לפנות למחלקת רישיונות פרטניים באקו"ם:

ליצירת קשר:

רונית מריומה  – מנהלת מחלקת רישיונות פרטניים 03-6113450

ronitm@acum.org.il

Q

האם אני יכול להעלות קאבר (גרסת כיסוי) שעשיתי ליוטיוב?

A 

אתר יוטיוב עובד ברישיון אקו"ם, המאפשר למשתמשים להעלות סרטונים המשלבים מוסיקה מרפרטואר אקו"ם. על כן, ניתן להעלות גרסת כיסוי לשיר לאתר יוטיוב.

יש לזכור ש

רישיון אקו"ם אינו כולל את הזכות המוסרית של היוצרים, ואינו כולל זכות שימוש בזכויות  של אחרים הדרושות לצורך העלאת יצירות לאינטרנט. לכן, אם אתה עושה שימוש גם בזכויות של אחרים כדוגמת הזכויות של בעלי ההקלטות (הקלטה של פלייבק קיים ), . כל אחד מבעלי הזכויות הנ"ל, רשאי לפעול להסרת הסרטון מהאתר אם זכותו מופרת, וכן רשאי לדרוש שבטרם העלאת הסרטון יוסדר רישיון לשימוש בזכות שהוא מייצג.

בהעלאת הסרטון, יש לציין את שם השיר, המבצע ואף את שמות היוצרים (מחבר/מלחין וכו') של השיר המקורי (קרדיט).

Q 

אם אני מעוניין לפתוח אתר אינטרנט העושה שימוש במוזיקה ואין לי הכנסות, האם אני צריך רישיון?

A 

כן. על פי חוק זכות יוצרים, שימוש ביצירה או בחלק ממנה מצריך קבלת רישיון מבעלי הזכויות בה. לכן, כל אחד אשר רוצה לשלב יצירות מרפרטואר אקו"ם באתר אינטרנט צריך להסדיר רישיון אינטרנט מאקו"ם לשימוש בהן. התעריף עבור הרישיון נקבע בהתאם להיקף ולמהות השימוש ביצירות באתר וכן בהתאם לאופיו של האתר.

למידע נוסף לגבי תעריפי אקו"ם לאתרים ללא הכנסות ועד 50,000 כניסות בחודש, היכנסו ללינק הבא

Q 

אם אני מפעיל אתר שמציג מילים/תווים/אקורדים של שירים לועזיים, האם עליי לרכוש רישיון דרככם?

A 

אקו"ם מעניקה רישיון להצגת טקסטים של יוצרים ישראלים בלבד ולא מנהלת זכויות יוצרים בטקסטים של שירים לועזיים. לקבלת רישיון להצגת טקסטים של שירים לועזיים, יש לפנות למייצגים של היצירות השונות בארץ (באם קיימים) או למו"לים הרלבנטיים בחו"ל. את פרטי המייצגים בארץ ניתן לראות עבור כל יצירה במנוע חיפוש היצירות באתר אקו"ם.