Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

אסי דיין הלך לעולמו

ושורה נוספת – Extra Bold

היוצר, השחקן, הבימאי והתסריטאי אסי דיין הלך לעולמו והוא בן 68 במותו.

דיין נולד בשנת 1945 למשפחת דיין והפך עם השנים לאחד מאנשי התרבות המובילים ביותר בישראל, בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה והמוסיקה.

את שיריו הראשונים, פירסם דיין עוד כשהיה בן 14 ולאחר שירותו הצבאי החל את דרכו הקולנועית בגילום הצבר הקולנועי כששיחק את לוחם הפלמ"ח אורי, בסרט "הוא הלך בשדות".
בשנת 1973 יצא סרטו הראשון כבמאי "הזמנה לרצח" ולאורך העשורים הבאים, הירבה דיין ליצור, לכתוב, להפיק ולביים סרטים נוספים: "יופי של צרות", "שלאגר", "מלך ליום אחד" וכמובן קומדיית הפולחן "גבעת חלפון אינה עונה" שנבחר לסרט הישראלי האהוב ביותר של כל הזמנים.

גם בשנות השמונים והתשעים המשיך דיין ליצור, בין השאר את טרילוגיית הסרטים : החיים על פי אגפא", "שמיכה חשמלית ושמה משה" ו"מר באום" שהפכו לחותם אישי ומיקמו אותו באחד מאנשי הקולנוע המרכזיים בארץ. בד בבד עם כתיבת תסריטים לסרטיו, היה דיין תמלילן מוכשר וכתב מילים לשירים שהפכו ללהיטים נצחיים: "במקום הזה", "גבעת חלפון אינה עונה", "תן לשים ת'ראש על דיונה ו"שיר הפרחה" .

בעשורים האחרונים, על אף ההתדרדרות במצבו הבריאותי, לא חדל דיין מלשחק בתפקידים מרשימים ובולטים בסרטים כגון : "ההסדר", "מדורת השבט" ובתפקידו הטלוויזיוני כפסיכולוג בסדרת המופת "בטיפול".

ב-2009 הוענק לו פרס "אופיר" למפעל חיים.

יהי זכרו ברוך