Menu
Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email
Share

בית היוצר משנה פנים

רגע לפני שהמנהל הותיק של בית היוצר מסיים את תפקידו, והמנהל החדש נזרק למים של נמל תל אביב, תפסנו את שניהם לשיחה על עבודה, יצירה והחזון להמשך

דורון מדלי – המנהל היוצא

במה לדעתך מתבטא הייחוד של בית היוצר, בהשוואה למקומות אחרים של הופעות?
"בית היוצר הוא מקום יחיד מסוגו וזו לא קלישאה. הוא באמת מאפשר לאמן לעשות כל מה שהוא רוצה, ובאמת אין שום מכשול בדרך. כשהצגנו בהתחלה את הקונספט ליוצרים, הרבה מאוד תהו "איפה הקטצ'". אז אצלנו אין. ידעתי שכל מה שצריך לעשות הוא רק לפתוח את הדלת, ולתת לאנרגיה החיובית הזו לזרום. ההיענות הגדולה של יוצרים לא הפתיעה אותי: יש בארץ כל כך הרבה אנשים מוכשרים שרוצים לעשות הופעות וערבים אמנותיים, ופשוט צריך לאפשר להם.
המקום עובד בצורה פנטסטית והוא ימשיך ככה מהסיבה הפשוטה שהכל מתחיל ונגמר בצוות. האג'נדה הניהולית והתפקודית בבית היוצר היא שאצלנו התשובה כמעט תמיד תהיה "כן". אנחנו תמיד משתדלים לעזור ולהיות חיוביים, ופשוט לאפשר לקסם להתרחש במקום הזה, וזה מצליח בכל ערב מחדש".
מה היו האתגרים המרכזיים שנתקלת בהם במהלך התפקיד?
"האתגר הגדול ביותר היה לחשוף את המקום לקהל הרחב ללא כסף. כל המקום מסובסד על ידי אקו"ם מכספי היוצרים, ואין לנו שום רצון להוציא כסף אם אין צורך. מלאכת השיווק ויחסי הציבור היא מלאכה מאתגרת מאוד כשאין תקציב. אם לסכם את התנאים לקיום הופעה בבית היוצר במשפט אחד: האמן אחראי להביא את הקהל ואנחנו אחראים על כל השאר".

לאן פניך מועדות?
"אני מאוד רוצה לנסות להיות יוצר שמתפרנס אך ורק מיצירתו, שזו משימה מאתגרת. בעקבות ההצלחה של השיר שלי באירוויזיון נפתחו לי דלתות באירופה, ואני מתכוון לצאת למסע ולהכנס דרכן".
ומילה לסיום למנהל הנכנס
"מאור שמחליף אותי בתפקיד הוא המחליף האידיאלי, מכיוון שהוא היה שם עוד מהיום הראשון כמנהל האחראי מטעם הנמל. הוא מכיר את נמל תל אביב בצורה הטובה ביותר, ואני יודע שבית היוצר עובר לידים מאוד טובות".

מאור לזר – המנהל הנכנס

מאור, מאיפה הגעת לאקו"ם?
"בעבר עבדתי כמנהל הפקות של מגמת קולנוע ומפיק טכני עצמאי של פסטיבלים גדולים ברחבי הארץ, ביניהם פסטיבל עכו, ימי סטודנט וכד'. במספר השנים האחרונות עבדתי כמנהל הפקות ופרויקטים של נמל תל אביב".
ולמה בחרת להגיע דווקא לבית היוצר?
"במסגרת עבודתי בנמל תל אביב עזרתי ביוזמה מצד הנמל לפתיחת בית היוצר. אני חושב שזה מקום מבורך שנותן פתח ליוצרים צעירים וותיקים גם כן".
מה החזון שלך למקום? יש שינויים שהיית רוצה לערוך?
"החזון שלי הוא שבית היוצר ימשיך להוות בית ליוצרים באשר הם, ויעמוד לטובת יוצרי אקו"ם. אבל, הוא יעבור שינוי הן אסתטי והן בתכנים המוצעים לציבור הרחב. השאיפה שלי היא להתרחב לתחומים שהם מעבר להופעות ולתת מעטפת כוללת ליוצרים, למשל: כיתות אמן, סדנאות כתיבה, שת"פים בין אמנים למלחינים, ימי עיון לבתי ספר בנושאי מוזיקה שונים וכן ימי עיון ספציפיים לבתי ספר למוזיקה, הרצאות ופעילויות לגיל הזהב ועוד. בנוסף, הרעיון הוא לסגנן את ההופעות ואת המגוון שבית היוצר יכול להציע, ולהרחיב את השירותים. הייתי שמח להקים חדר חזרות, אולפן, תחנת רדיו".