Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

"דרך רשתות חברתיות אפשר להגיע לכל בן אדם"

ושורה נוספת – Extra Bold

רשתות חברתיות הפכו בשנים האחרונות לשחקן חדש ומכריע ביחסים חברתיים, שיתופי פעולה עסקיים, חיים מקצועיים לצד חיים אישיים עד שכמעט וקשה לדמיין את מציאות חיינו בלעדיהן.

בימים אלו יצא לרדיו השיר Maybe – סינגל ראשון מאלבום הבכורה של דנה ליקוורניק, יוצרת ומוזיקאית שמביאה איתה גרוב ונשמה ומבטיחה להיות הדבר החם הבא. האלבום הוא תוצר של שיתוף פעולה מקצועי מרתק וחוצה גבולות, בין דנה בת ה-26 למפיק המוסיקלי יוסי פיין, (שב"ק ס' – "בעטיפה של ממתק, הדג נחש "לזוז" ועוד רבים נוספים) שנולד מהודעה ששלחה דנה ליוסי פיין באמצעות הפייסבוק, וכתוצאה מכך החל בין השניים תהליך ארוך של אימון אישי ומקצועי שהסתיים באלבום.

דנה ליקוורניק, במקור מנצרת עלית, החלה את דרכה אמוזיקלית עוד בטקסי בית ספר ורכשה ניסיון בימתי רב בלהקה צבאית. בהמשך למדה כתיבה והלחנה ברימון ויצאה להופעות אקוסטיות עם מופע קאברים. "עוד מבית" מספרת דנה, שאבה השראה מזמרות ויוצרות גדולות עליהן גדלה כגון ג'ניס ג'ופלין וויטני יוסתיו וארתה פרנקלין. ככל שהתבגרה נחשפה גם לחומרים נוספים אך כיום כיוצרת היא מרגישה שגרוב ומוסיקת נשמה היא הז'אנר אליו היא הכי מתחברת וזהו המקום המוסיקלי שמפרה ומשמח אותה כיוצרת ואמנית.
שלב הכרחי בכל תהליך יצירה של אומן, בדרך לאלבום הוא החיפוש אחר המפיק המוסיקלי הנכון, שיידע למצוא ביחד עם האומן את הסאונד הנכון ביותר עבור האלבום. בשלב זה לקחה דנה הימור ופנתה באמצעות הפייסבוק לאחד המפיקים שסיקרן אותה לעבוד איתו, יוסי פיין. פיין מתגורר קיים לסירוגין בישראל ובארה"ב ועוסק גם באימון אישי ועסקי למוזיקאים בשלבים שונים של הקריירה שלהם.
הקשר שנוצר בין השניין נמשך לאורך שמונה חודשים של תהליך אישי אינטנסיבי של חפירה ושאלות שאלות ומשם והלאה התגבש ונולד הסאונד של האלבום, כחלק מתהליך הרמוני שהוצא התוצר הסופי למסע שעברו השניים ביחד.

ב-29/3 הופיעה דנה לראשונה על במת בית היוצר של אקום ואירחה את יוסי פיין לביצוע בכורה של שירי האלבום, בהזדמנות זאת, תפסנו אותה ואת פיין לראיון קצר על שיתוף הפעולה המסקרן ביניהם והנסיבות הטכנולוגיות החדשות שסייעו ביצירת הקשר.

מתוך הופעה חיה בבית היוצר: