Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

הלך לעולמו היוצר אלי אברמוב

אקו"ם מרכינה ראש בצער בעקבות פטירתו של היוצר אלי אברמוב והוא בן 61

כתב: גיל מאורר
אלי אברמוב, חבר דירקטוריון אקו"ם, גיטריסט, מלחין, מפיק ומעבד מוזיקלי הלך לעולמו בגיל 61. כמוזיקאי יצר ונגע בשלל ז'אנרים וסגנונות ובכל אחד מהם השאיר את החותם האישי והסגנון הייחודי.
המסע של אברמוב החל בסוף שנות ה-70 כאשר החיבור עם חבר הילדות הירושלמי דני דותן, והחלום המשותף של השניים לשבור מוסכמות ולעשות דברים קצת אחרת ממה שידעו באותה תקופה בארץ, הוביל להקמתה של אחת מהלהקות החשובות בתולדות המוזיקה הישראלית "הקליק".
דני דותן ואלי אברמוב מספרים ליואב קוטנר על המפגש ביניהם (החל מ04:46):

לשני ה"ילדים הרעים" מירושלים חברו המתופף ז'אן ז'אק גולדברג ז"ל והבסיסט עובד אפרת (יו"ר דירקטוריון אקו"ם). אברמוב שהיה אחראי לכל הלחנים והעיבודים של הקליק, הצליח לקחת את המילים השנונות והמחאתיות של דותן ולחבר להן מנגינות שיותר התחברו לגל החדש והפאנק ששלטו באותה תקופה בעולם. הקליק פעלו בין השנים 1980-1983 והוציאו שני אלבומי אולפן מהפכניים "אמא אני לא רוצה להיגמל" ו"עולם צפוף" שזכו להצלחה והכרה שנים מאוחר יותר ונחשבים עד היום כמשפיעים הגדולים על הרוק הישראלי. חלק מהשירים שנכללו באלבומים הם "כל האמת", "אינקובטור", "ילד מבחנה", "גולם", "נמאס לי" והלהיט המחאתי "לא צריך שתדליקו לי נר" שנכתב עבור המלחמה שעוד לא פרצה אז בלבנון.
"לא צריך שתדליקו לי נר" באיחוד הקליק 1988:

לאחר היעלמותה של הקליק הצטרף אברמוב ללהקת "גוסטו לובי" שפעלה במשך שנה ובמקביל הופיע ביחד עם רמי פורטיס במועדונים בתל אביב. למעט הופעות איחוד של להקת הקליק בשנת 1988, עזב אברמוב את ישראל לנסות את מזלו בארה"ב, שם הצטרף למספר להקות ופרויקטים בעיקר בתחום המוזיקה האלקטרונית. באמצע שנות התשעים חזר לישראל, שהוא מנוסה יותר ומגוון יותר ורבים מאמני ישראל רצו שיתרום עם כישרונו להפקותיהם. בין היתר עבד עם דני דותן, קורין אלאל, דנה אינטרנשיונל, ערן צור, קרח תשע, טל גורדון אסף אמדורסקי, אחינועם ניני, נתן סלור, יסמין אבן, אפרים שמיר ואף הוציא אלבום סולו אחד תחת השם Pitchbend.
בתחילת המילניום השלישי הקליק התאחדו למספר הופעות ושירים חדשים ובמקביל הקים את פרויקט "היונים", בו חידש הקלטות ישנות של להיטי פופ ישראלים והפך אותם לרלוונטיים ומעודכנים.
דווקא בשנה הזאת, ש"הקליק" הוציאו אלבום חדש לאחר 32 שנה, "אני לא בפסקול" שהתקבל בחום ואהבה, המסע של אברמוב הסתיים מוקדם מהצפוי.
הקליק – סוף המסע: