Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

הם יוצרים ושרים

במסגרת פעילות אקו"ם ובית היוצר לקידום היוצר והיצירה הישראלית בשנה האחרונה, רקם עור וגידים מיזם חברתי מבורך בשם "הם יוצרים ושרים", שמטרתו הבאת היוצרים הוותיקים שלנו אל קדמת הבמה. אקו"ם רואה ביוצרים הוותיקים שלה, אלו שעל שיריהם הורינו, אנו וילדינו גדלנו, לנכס צאן ברזל.

מיזם זה, הינו המשך לפרויקט "בוקר של זהב" של אקו"ם המתקיים מזה למעלה משנתיים בבית היוצר, בהצלחה רבה בכל יום שישי האחרון של כל חודש ומתמקד בכל פעם במספר יוצרים ויצירתם. ומעבר לכך, במציאות של ימינו, שכבות רבות באוכלוסייה נחשפות פחות ופחות ליצירות וליוצרים מהם בנויים עמודי התווך של התרבות שלנו. רבים מהיוצרים החשובים בזמננו כבר לא מקבלים הכרה יומיומית מהציבור וחלקם נראה כי נשכחו. מסיבה זו החליטה אקו"ם לכבד, להוקיר ולהודות ליוצרים הוותיקים על תרומתם להעשרת התרבות בישראל ובכך נוצרת הזדמנות להכיר מחדש אותם ואת יצירתם.

בכל מופע יתארחו בין 2-4 יוצרים אשר יספרו על יצירותיהם, אנקדוטות, יארחו זמרים אשר יבצעו משיריהם האהובים והמוכרים ועוד. הכוונה היא ליצור מופעים שונים שישובצו במקומות שונים ברחבי הארץ במטרה ליצור סדרות חודשיות ברשויות המקומיות השונות ולאפשר לכל הפקה להיות מבוצעת מספר פעמים במקומות שונים בארץ.

כעת מושק המיזם לראשונה במסגרת פרוייקט "ימי תרבות 2014" בשיתוף מפעל הפיס והררשויות מקומיות, בד בבד נבדקת האפשרות של שיתוף פעולה גם עם המשרד לענייני גימלאים.

במהלך חודש ספטמבר הקרוב יעלו מספר מופעים:

"גשם בעיתו" משיריה של תלמה אליגון בקיבוץ נגבה
"שני שושנים" 100 שנה להולדת יעקב אורלנד אביה של שמרית אור
"יוצרים ושרים"- רחל שפירא במתנ"ס אזור

בחודש אוקטובר יתקיימו מופעים נוספים: משירי נתן יונתן, יהורם טהרלב, דקלון ועוד