Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

הסמרטפונים והטאבלטים הם העתיד של תעשיית המוסיקה

ושורה נוספת – Extra Bold

ענקית המוסיקה יוניברסל, הפכה לחברת המו"לות הגדולה ביותר בעולם, כאשר בשבוע שעבר, אושר המיזוג של עם חברת EMI גם באירופה וגם בארה"ב.

לוסיאן גריינג', הבוס החדש של חברת EMI, מטעם יוניברסל, הודיע לאחר המיזוג כי העתיד של תעשיית המוסיקה טמון בהתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות בכלל ובגידול במכירות של מכשירי הסמרטפונים והטאבטלטים בפרט.

שוק הטאבלטים שבר בשנה האחרונה שיאי מכירות, האייפד הוא כבר לא השחקן היחיד בשוק והטאלבטים החדשים של חברות דוגמת סמסונג, ASUS וסוני, הולכים וצוברים תאוצה בקרב הצרכנים, מחיריהם יורדים בהתאם והחברות מוציאות דגם אחר דגם בקצב מסחרר.

דוקא בשווקים בינלאומיים שאינם נחשבים חלק מהעולם המערבי, דוגמת מצרים או ברזיל, ניתן להבחין בגידול העיקרי. בשווקים אלו תפוצת המכשירים הנ"ל מביאה איתה בשורה חדשה לחובבי המוזיקה הבינ"ל והמקומית ופותחת עבור האמנים וחברות התקליטים, שווקים חדשים למכירה דיגיטלית או שירותי סטרימינג און ליין.

"המוזיקה היא הלב של התוכן" אומר גריינג' וצופה גידול משמעותי במכירות המוסיקה בשווקים אלו. אולם לא כל הצרכנים רואים זאת בעין יפה, רבים בקהילת חובבי הטכנולוגיה והאגדג'טים טוענים מנגד כי זה בלתי אפשרי לצפות מהם לרכוש מחדש את המוסיקה שהם אוהבים, בכל פעם שהפורמט הטכנולוגי משתנה. חובב מוסיקה עתידי יהיה בוודאי זה שיש לו את "הצד האפל של הירח" של פינק פלויד, בקלטת, ויניל, תקליטור, MP3 ופורמטים נוספים שבוודאי יומצאו עד אז.