Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

הפריצה לחו"ל – טיפים מהשטח

"הכל מתחיל ונגמר בנו"

ביום ראשון 06.11 התקיימה הרצאתו של יוסי סאסי מההרכב "אורפנדלנד". סאסי העביר למשתתפים מניסיונו האישי והדרך שעבר בכדי להגיע לקהל מבוסס בחו"ל ונתן טיפים מעשיים.


הפריצה לחו"ל- יוסי סאסי

לראות את המציאות
בראש ובראשונה צאו לדרך עם מחויבות מלאה ותשוקה אמתית לאומנות שלכם והיו מחויבים לדרך ולא לתוצאות.
"הכל מתחיל ונגמר בנו", אמר סאסי, "אף אחד לא מעכב לנו את הקריירה" במהלך הרצאתו הדגיש סאסי פעמים רבות את הצורך בעבודה קשה, מעבר לעבודת היצירה, ניהול של 360 מעלות .
העולם השתנה, המודלים שהכרנו משתנים ומושחזים ואין מקום לנוסטלגיה צריך להביא את עצמי לעכשיו.

השחקן המרכזי – האינטרנט
השתמשו בפלטפורמות השונות והרבות שעומדות לרשותכם באינטרנט,
אתר אינטרנט או בלוג, העלאת שירים ליוטיוב, פרופיל ודף ברשתות החברתיות.
התנהלות נכונה באינטרנט, תסייע לכם להיחשף לקהל ולבנות "מעריצים" נאמנים.


קהל "מעריצים" נאמן
חשוב מאד לדעת מי המעריצים שלכם, בעידן של פעם היה קשה לדעת מי המעריצים שלכם, אחד הדברים הטובים שעושה הטכנולוגיה היא "הנגשת" המעריצים והאפשרות להכיר אותם. ענו להודעות מהמעריצים, הצטלמו איתם , שוחחו איתם וכשאתם מזהים מעריץ באמת הדוק, תנו לו למנף אתכם.
בעולם של היום בכדי להצליח אתה צריך להיות סופרמן: איש מכירות, איש שיווק, תקציבאי, גרפיקאי, תותח אינטרנט ומשפטן. אתם יכולים לעשות הכל לבד או בדרך טובה יותר החוסכת אלפי דולרים בשנה – תנו למעריצים למקסם את האהבה ליצירה שלכם.
כך מנהל סאסי את העסק שלו :
גרפיקאי –ברזילאי
מנהלת מועדון מעריצים – הולנדית
מנהל אתר צרפתי (המתרגם את כל החומרים לצרפתית) – צרפתי
תחזוקת אתר אינטרנט (וובמאסטר) – תורכי
והכל בהתנדבות.

"יש אנשים שמאד אוהבים את האומנות שלכם והם 'מתים' להחזיר לכם,
אתם הייתם איתם ברגעים שלהם והמינימום שהם רוצים זה להחזיר לכם בחזרה,
אלו עם הברק בעיניים שעוד רגע מתפוצצים מהעובדה שהם מדברים אתך"

חסויות ציוד

ניתן לחסוך הרבה כסף מחסויות ציוד, כלי נגינה, ציוד הגברה ועוד.
עליכם להאמין בעצמכם ולפנות לחברות המספקות את הציודים הדרושים לכם,
בפנייתכם לחברה, צרפו חומר שיווקי ותכנים שנכתבו עליכם בכדי לעודד אותם לתת לכם חסות.
ניתן לקבל הנחות לציוד או ציוד חינם ודבר חשוב נוסף הוא tour support (תמיכה במסע הופעות בעולם), זהו אחד הסעיפים בחוזה חסות, המאפשר לכם לקבל בעלויות שינוע בלבד את הציודים שתבחרו בכל יעד בעולם. השכרת ציוד בחו"ל עולה אלפי דולרים שתוכלו לחסוך בחוזה כזה.

מזעור הוצאות ומקסום הכנסות מהאינטרנט
פעמים רבות ניתן לחסוך עלויות ע"י הדפסה ישירה של הדיסק בארץ בה נמצא קהל היעד שלכם. ניתן להדפיס את הדיסק דרך האינטרנט ולבקש שהדיסקים יחכו לך ביעד שתבחרו. דוגמא: אתר DISC MAKERS, ניתן גם לעצב באתר אונליין את העטיפה.

אתרי מכירות מוסיקה ומוצרים

cd baby סוג של e-bay לאמנים. מאפשר למכור ולפרסם מוסיקה אונליין.
Bandcamp ניתן להקים אתר עם מוסיקה ומוצרים שלכם למכירה למעריצים. ההרשמה לאתר פשוטה וחינמית וניתן לנעלות קבצים ולמכור את המוסיקה שלכם ישירות. (בדומה ל itunes). בנוסף למכירת מוסיקה ומוצרים, באתר זה ניתן ליצור ממש 'דף בית' ללהקה, עם ביוגרפיה וסטרימינג .
Band page אתר המאפשר לייצר דף מוסיקה לאמנים עבור פייסבוק. מותאם אוטומטית למידות של פייסבוק ומאפשר להשמיע את המוסיקה שלך דרך פייסבוק .
Taxi – אתר a&r – ניהול אומנים דיגיטלי. נרשמים לאתר ובונים פרופיל לאמן עם ביוגרפיה וקטעי מוסיקה. התשלום לאתר הוא בערך 300 דולר לשנה והאתר מתחייב שבמידה ולא מכרתם אף יצירה במשך השנה תקבלו החזר מסוים. האתר נמצא בקשר עם סוכנויות רבות בארצות הברית לסדרות טלוויזיה, סרטים והפקות שונות. הסוכנויות פונות בבקשות מאד ספציפיות לקטעי מוסיקה לדוג: מוסיקת קאנטרי, פתיח לסדרה ברוח שנות השישים וכו'. האתר מעלה את הבקשה למכרז ואתם יכולים לשלוח יצירה מתאימה. (על כל יצירה שתשלח תחויב בחמישה דולרים).

הופעות הופעות והופעות

ככל שהאנושות הופכת להיות יותר דיגיטלית שוק ההופעות הולך וגדל. "הופעה זה המקום היחיד בו אתה באמת יכול להרגיש חי"
ישנם הרבה אנשים שצורכים מוסיקה רק ע"י הורדות חינמיות ומוכנים לשלם אך ורק על הופעות
והכי חשוב זוהי דרך מדהימה ליצר חוויה אמתית למאזינים שלכם.

הופעות בחו"ל

כדאי להיעזר בסוכני בוקינג מקומיים, הם יכולים להשיג לכם דילים טובים יותר. ניתן למצוא באינטרנט סוכנים עצמאיים ולפנות אליהם.
פסטיבלים הם מקום מצוין התחיל לפתח קהל מעריצים איכותי – התחילו מהפסטיבלים הקטנים והנישתיים המתאימים לז'אנר שלך, קחו בחשבון שאמן שאינו רשום בלייבל משלם בכדי להופיע בפסטיבל. ישנם אתרי אינטרנט המרכזים פסטיבלים בחו"ל כמו sonicbids.
ההתנהלות הפיננסית במסע קריטית- קחו בחשבון את כל ההוצאות שיש לכם במסע ההופעות, כמו נסיעות, אוכל, ויזות ועוד. מימון למסע הופעות ניתן לקבל ע"י לייבל המשלם לכם עכשיו על חשבון תמלוגים עתידיים. ניתן לבקש מימון גם במשרד החוץ ומשרת התרבות.
חשוב לדעת שההכנסות מהופעות קטנות בהתחלה. בהופעות מוצלחות במיוחד ניתן להגדיל את ההכנסות ע"י מכירת מוצרים.


הפריצה לחו"ל- יוסי סאסי