Menu
Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email
Share

טרי פויזן – טיפים לסיבוב הופעות בחו"ל

חברי להקת טרי פויזן חושפים את הטיפים שלהם לתכנון סיבוב הופעות מוצלח בחו"ל

להקת טרי פויזן פועלת בישראל ובאירופה ומופיעה ברחבי הגלובוס מעל לחמש שנים בפסטיבלי ענק –
ביניהם : SZIGET FESTIVAL לצד איימי ויינהאוס וקינגס אוף ליאון, ב- FUSION FESTIVAL הנחשב לפסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול באירופה.
בימים אלו סיימה הלהקה סיבוב הופעות בן כמה חודשים באירופה, שם כתבה והקליטה שירים חדשים אשר עתידים לצאת במהלך השנה הקרובה.

טיפים לסיבוב הופעות בחו"ל – טרי פויזן

הכנות מקדימות לפני היציאה לסיבוב ההופעות:

  1. מדוע לצאת לטור – חשבו היטב מהי הסיבה ליציאה לטור – כאשר אינך מוכר , הטור בדרך כלל אינו ריווחי ואף כרוך בהוצאות כלכליות.
  2. צרו נוכחות באינטרנט– חשוב, חשוב, חשוב! תעדו עצמכם מופיעים, כל מה שיעזור למי שאף פעם לא ראה אתכם להבין מי אתם ומה אתם. אם יש לכם קטעי עיתונות כמובן להוסיף. תהו פעילים ברשתות החברתיות, העלו סרטונים ומוסיקה שלכם,
  3. הירשמו לאתרים הנכונים, נוכחות באינטרנט משמעותית ביותר בשיקולים האם להזמין אתכם להופיע.
  4. הכינו ערכה מסודרת – פרזנטציה של הלהקה ומידע טכני, הגדירו את הסגנון המוסיקלי שלכם. באתר www.sonicbids.com אפשר ליצור "דף פרופיל" ללהקה, מוסיקה, וידאו, ביוגרפיה, מפרט טכני וכל המידע שצריך בכדי לדעת מה כרוך בכדי להזמין את הלהקה. ישנם מקומות רבים שלא יעבדו אתכם ללא דף הפרופיל באתר זה.
  5. חשוב שתהיה לכם גם ערכה קטנה מודפסת שתוכלו לשלוף לפי הצורך. חשבו על כמה סוגי הרכבי הופעה אתם יכולים לעשות, ישנם מקומות שלא יוכלו לשלם לשמונה חברי להקה, לעיתים עדיף להגיע בהרכב מצומצם העיקר שתהיה חשיפה.
  6. יצירת קשר והזמנת אנשי מפתח – תהיו פעילים ברשתות החברתיות, זהו החו"ל הראשון שתגעו בו.
  7. מהי התקופה הנכונה לנסוע – כדאי לקחת בחשבון חגים, מזג אוויר וכו'
  8. כמה זמן לתכנן מראש – חשוב מאד לעבוד נכון לפני שיוצאים לטור, כדאי לתכנן לפחות שנה מראש. ישנם פסטיבלים ומועדונים שעושים בוקינג לפחות ארבעה וחצי חודשים קדימה.
  9. משך הטור –מספר ההופעות וכו'. שימו לב שזמני ההופעות קרובים, שלא תמצאו עצמכם נוסעים לחודש בשביל שתי הופעות בלבד.
  10. איסוף מידע לגבי מקומות רלוונטיים/ פסטיבלים וכו'- הכירו את הסצנה המוסיקלית המקומית והתמקדו במועדונים בסגנון המוסיקלי שלכם.
  11. פרומוטרים/ בוקרים
  12. תיק הפקה+ חומר שיווקי – פיזי ודיגיטלי – כדאי לפנות לאתר onesheet.com- אתר בו ניתן לרכז את הפורטלים השונים, תמונות מפייסבוק, סרטים מיוטיוב, סאונד מסאונדקלאוד וכו'. קחו בחשבון שלאנשי התעשייה אליהם אתם רוצים להגיע, אין זמן ללקט עליכם מידע, עליכם להאכיל אותם בכפית.
  13. חוזים ושאר בירוקרטיה- תשלום להופעה: מקדמות/ גרנטי/ חלוקת ההוצאות. חשוב מאד לקבל הזמנת עבודה, אפילו אם היא ללא תשלום. דרשו לקבל 50% מראש אפילו אם מדובר ב100 יורו בלבד, ישנם מקומות שאפילו לאחר שחתמתם על הסכם עלולים לעשות לכם בעיות בתשלום אח"כ. חשוב מאד שהמפרט הטכני יהיה בהסכם ומזמין ההופעה יתחייב לספק לכם את כל מה שנחוץ לכם.
  14. תהיו ערוכים לוויזות ואישורי עבודה, לעיתים עליכם להיות יצירתיים. קחו בחשבון שישנן מדינות שאם רק יחשדו שבאתם לעבוד לא יתנו לכם להיכנס. למדו טוב את חוקי המדינה אליה את נוסעים ודאגו להיערך בהתאם.
  15. תכנון לוגיסטי – מגורים ותחבורה – הזמנות מראש. הצלחת הטור תלויה רבות בתכנון הלוגיסטי כדי שלו תיכנסו להוצאות בלתי אפשריות, לכן חשוב ביותר לקחת מראש בחשבון כל תרחיש אפשרי ולרדת עד לפרטים הקטנים ביותר. תמיד חשבו שאתם יוצאים מנקודה א' ועוברים לנקודה ב', יש לקחת בחשבון את כל מה שבדרך. כמה עולה מונית, איך מזמינים, כמה עולה חדר, כמה יעלה לכם אוכל וכו'. ישנו אתר שיכול לספק לכם את המידע ותוכלו לנהל דרכו "יומן מסע" http://www.eventric.com/. האתר גם יסייע לכם ללמוד איזה מידע אתם צריכים לשאול לגבי ההופעה. ישנם מקומות שתחליטו להופיע בהם גם אם לא משלמים לכם, משיקולי חשיפה. תנסו להגיע למצב שמקומות אלו לפחות ישתתפו בהוצאות שלכם (מגורים, תחבורה, אוכל וכו')
  16. ציוד – בואו במינימום ציוד ההכרחי לביצוע ההופעה, קחו בחשבון שכל ציוד=משקל (תשלומי מטען) . קחו בחשבון שישנן ארצות בהן משלמים על כל מטען, או שממשקל מסוים כל קילו עולה הרבה כסף. (כשאתם סוגרים עם מועדונים קחו בחשבון גם את התשלום הזה).
  17. גיבוי לציוד – מה תעשו אם הציוד שלכם יגיע בטעות למדינה אחרת? תהו ערוכים לתקלות מראש.התנהלות בטור
  1. רשימת אנשי קשר – הכינו לכם תמיד בנוסף לרשימות הממוחשבות, דף עם רשימה מסודרת של כל אנשי הקשר. (יהיו מצבים שהאינטרנט לא יהיה נגיש).
  2. השתמשו בישראליות – זה הרבה פעמים מאד מסקרן אנשים, לא כולם יודעים מה זאת ישראל. אם אתם מתראיינים תהו מוכנים מראש לשאלות פוליטיות.
  3. כאשר אתם מזמינים אנשי מפתח לראות את ההופעות שלכם, שימרו איתם על קשר כדי לוודא שאכן יגיעו.
  4. תעדו עצמכם כל הזמן והעלו לאינטרנט – אתם צריכים להיות אונליין כל הזמן גם לקהל שלכם שנשאר בארץ. www.dropcards.com אתר דרכו ניתן לצלם לייב בסטרימינג את ההופעה או כל התרחשות בעלת עניין ציבורי.
  5. אספו פרטי קשר של אנשים – פגשתם מישהו במועדון קחו כרטיס.
  6. דברו עם אנשים – שווקו את עצמכם, לימדו לעשות מינגלינג גם אם זה לא באופי שלכם, אתם חייבים ללמוד להיות כאלו.
  7. אתם לא יכולים לדעת מאיפה תגיע ההזדמנות הבאה שלכם. אחרי הופעות צאו וחלקו דיסקים/ או טוב יותר עשו לכם כרטיס ב – www.dropcards.com בכל כרטיס יש קוד אישי חד פעמי דרכו ניתן להוריד את המוסיקה שלכם. אם אתם פוגשים אמרגן עדיף לשלוף לו את הכרטיס מאשר לתת לו דיסק, דיסק עלול להישאר מאחור ואת הכרטיס קל פשוט לשים בכיס.
  8. אל תחתמו עם אף אחד על שום דבר! – קחו בחשבון שכל נייר שאתם חותמים עליו הוא חוזה. עלולים "לדחוף" לכם ויתור על זכויות יוצרים או סעיפים לא רצויים אחרים. אפשר להתארגן מראש על עו"ד בארץ בזמן השהייה בחו"ל ובמידה ויש משהו דחוף שלא סובל דיחוי שלחו לו לפני שאתם חותמים. כחבר אקו"ם הינך זכאי לקבלת ייעוץ משפטי אחד, בעלות סימלית של 150 ₪ + מע"מ, במהלך שנה קלנדרית אחת (ינואר-דצמבר).

החזרה לארץ

  1. דווחו על ההופעות שלכם בחו"ל לאקו"ם, כדי שתקבלו תמלוגים.
  2. תחזקו את הקשר עם אנשי הקשר שהכרתם בחו"ל
  3. נצלו בארץ את ה"קסם" שלכם כלהקה שחזרה מחו"ל – זהו המומנטום למנף את הקריירה שלכם בישראל. (הוציאו לאור חומרים מחו"ל במהדורה מיוחדת).
  4. זהו הזמן להסקת מסקנות לתכנון הטור הבא.
  5. החזרים וכיסוי הוצאות/ חלוקת רווחים.