Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

"כל עוד אתם שרים אני אמשיך לכתוב"

ושורה נוספת – Extra Bold

מוסיקה, יותר מכל היא פרי של כישרון, יצירה, שיתוף פעולה ואהבה בין יוצרים, ואמש, בטקס פרסי אקו"ם החגיגי, שציין את שנתו ה-55, האהבה, היצירה, הפרגון ושיתופי הפעולה, חצו את כל הגבולות והתרכזו על במה אחת, לציין ולחלוק כבוד לזוכים בהישגי השנה, פרסי העידוד ופרסי מפעל החיים לשנת 2012.

את הערב פתחה מחווה מיוחדת ליוצר שמוליק קראוס, שהלך השבוע לעולמו, על רקע מצגת תמונות מחייו, הצטרף הקהל בשירה, לבמאי הטקס דורון מדלי, שביצע את אחד משיריו המרגשים של שמוליק קראוס, "אחרי 20 שנה". לאחר מכן עלו הסולנים נעמה כהן וגילן שחף במחרוזת מרגשת מיוחדת משיריהם של תלמה אליגון-רוז ומאיר גולדברג, זוכי הערב בפרס מפעל חיים.

הפרס הראשון לערב הוענק לשיר השנה "את" שכתב והלחין עמיר בניון, עיבד יעקב לאמעי וביצע ישי לוי. מכיוון שנבצר מישי לוי לשיר אמש בשל מחלה, ביצע עמיר בניון ביצוע מיוחד של השיר ולאחר מכן עלו כל היוצרים לקבל הפרס החגיגי. ישי לוי הודה בנאומו לכל שותפיו ליצירה, לקהל הנאמן שלו ובמיוחד לרעייתו איריס, שעמדה לצדו לאורך כל השנים.


ישי לוי, יעקב לאמעי ועמיר בניון. צילום – טלי תמיר

יו"ר דירקטוריון אקו"ם, עובד אפרת העניק פרס הוקרה מיוחד ליוצר ונגן הגיטרה יהודה קיסר, על תרומתו ליצירת צליל מוסיקלי ישראלי ייחודי ושיתופי הפעולה המוסיקליים הרבים שלו לאורך השנים. בנאום התודה שלו, עודד קיסר את כל היוצרים במילים "אל תפסיקו לחלום בסוף זה מתגשם" והודה לאהבתו הגדולה ביותר לאורך השנים, הגיטרה.

יהודה קיסר. צילום – טלי תמיר
במהלך הערב חולקו שני פרסי עידוד ליוצרים אביב גדג' ותומר הדדי שסיפרו בנאומי התודה על מקורות ההשראה שלהם והודו לאקו"ם על הפרס המעודד המשך יצירה. סינגל נוסף מאלבום הסולו של אביב גדג' אף יצא הבוקר לרדיו.

אביב גדג' צילום – יפעת גריצמן

פרס מחבר השנה הוענק ליוצר יואב גינאי ששילב בנאום התודה שלו ציטוטים מספר תהילים ובהם קריאה למעט צניעות ומעט חמלה.

יואב גינאי צילום – טלי תמיר

שניה לפני שהיא יולדת, הגיעה הזמרת שירי מימון לביצוע מיוחד לשיר "שלג בשרב" שכתב יואב גינאי והלחין תומר הדדי. אליה הצטרף הזוכה תומר הדדי בקלידים.

שירי מימון מבצעת את "שלג בשרב". צילום – טלי תמיר

פרס הישג השנה למלחין, התחלק השנה בין שני יוצרים: דודו אהרון ושלמה ארצי. דודו אהרון, הנמצא במהלך צילומי העונה החדשה של "הרווק" לערוץ 10, הגיע לטקס בלימוזינה לבנה ועלה לבצע את הלהיט "כשאלך". בנאום התודה שלו סיפר כיצד חלם כילד, בקרית עקרון, להיות אומן יוצר ומבצע וכמה ערב כזה, מהווה עבורו את התגשמות החלום.

דודו אהרון. צילום – יפעת גריצמן

שלמה ארצי לא הגיע לאירוע בשל התחייבויות קודמות אך שלח מכתב תודה מיוחד שאותו הקריא מנחה הערב, אורי גוטליב על הבמה. פרס מעבדי השנה הוענק לחברי ההרכב "הבלקן ביט בוקס". ההרכב לא הגיע לקבלת הפרס בשל הופעה אחרת שהתקיימה בצפון הארץ, אך שלח ברכה מיוחדת מצולמת שבה הודו חברי ההרכב לועדת הפרס ואיחלו לכל היוצרים שנה נוספת ופורייה של יצירה.

פרס תגלית השנה הוענק ליוצרת והמבצעת ריף כהן, שקיפצה בעליזות לבמה והודתה בנאומה לאמה, פטריסיה כהן שכתבה את רוב הטקסטים לאלבומה המצליח של ריף כהן, והיא שותפתה ליצירה לאורך השנים.

אורי גוטליב וריף כהן. צילום – טלי תמיר

פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם ליצירה במגזר החסידי, הוענק ליוצר ישי לפידות ולכבודו הופיעה להקת הילדים שהקים, הקינדרלעך. פרסים נוספים מטעם הדירקטוריון הוענקו גם לשני יוצרים לאחר מותם: מרטין מוסקוביץ ואלכס וייס ז"ל. בנאומו סיפר מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד על תרומתם הרבה של היוצרים ליצירה העברית ובני משפחתם שקיבלו את הפרס בשמם, הודו על כך שאקו"ם ממשיכה להנציח את זכרם וזכר יצירתם.

פרס מענק מיוחד לעידוד לאלבום, הוענק ליוצרת המיוחדת לונא אבו-נאסר, שריתקה את הקהל בשירה, בביצוע אינטימי ומיוחד ועוררה סקרנות רבה בקהל לאלבומה שעומד לצאת לאור בשנה הבאה.
משיאי הערב היו שני פרסי מפעל החיים שהוענקו אמש לתלמה אליגון-רוז ולמאיר גולדברג. את הפרס לתלמה אליגון-רוז העניק הזמר יהורם גאון שסיפר על עבודתם המשותפת והרבה לאורך השנים באולפני ההקלטה ועל כשרונה של תלמה. הזמרת רותי נבון ביצעה מחווה מיוחדת ללהיט "גשם בעיתו" שכתב אליגון-רוז והלחין קובי אשרת. מחווה נוספת מפתיעה הכין עבורה מנכ"ל אקו"ם, יוריק בן דוד, בביצוע אקוסטי עם גיטרה לשירם המשותף "לילה לי".


רותי נבון. צילום – טלי תמיר

יוריק בן דוד. צילום – יפעת גריצמן

תלמה אליגון-רוז עלתה נרגשת לבמה והציגה בפני הקהל שירון מיוחד שהכין בשנת 1928 אביה אליק אליגון. היא סיפרה על השנים הארוכות של היצירה, על שיתופי הפעולה, על אהבתה למולדת המהווה עבורה השראה, על משפחה, אמה שהיתה אף היא חברת אקו"ם ובתה אביגיל רוז, שממשיכה את שושלת התרומה של משפחת אליגון-רוז להעשרת התרבות המוסיקלית בישראל והודתה לכל היוצרים שעל ברכיהם צמחה. "כל עוד אתם ממשיכים לשיר" הבטיחה "אני אמשיך לכתוב".


יהורם גאון ותלמה אליגון-רוז. צילום – טלי תמיר

את הערב חתם הפרס למפעל חיים ליוצר מאיר גולדברג. היוצרת זוכרת פרס מפעל חיים, צרויה להב העניקה לגולדברג את הפרס ונערכה עבורו מחווה מוסיקלית מרגשת, כאשר היוצרת והזמרת קורין אלאל, שהרבתה לאורך השנים לשתף פעולה עם גולדברג עלתה לבמה לביצוע מיוחד של השירים "התעשייה האבירית" והקפיצה את הקהל בביצוע נוסף סוחף ללהיט "זן נדיר". בנאומו הודה גולדברג לאקו"ם, לחבריו הטובים שמהווים עבורו משפחה לכל דבר, לבנו דניאל, שמחזיק אותו ונותן לו את הכוח ולאשתו המנוחה ליקי, שהלכה השנה לעולמה והיתה איתו לאורך כל שנות היצירה והיתה שותפה לכל דבר בפעילותו היצירתית הארוכה והמגוונת.

קורין אלאל. צילום – יפעת גריצמן

צרויה להב, מאיר גולדברג וקורין אלאל. צילום – יפעת גריצמן

חברי ועדת השיפוט לשנת 2012 : צרויה להב, דני רובס, יוסי גיספן, יעקב נווה ועומרי רונן.
במאי : דורון מדלי
מנהל מוסיקלי: אייל מזיג
מפיקות: ענת חסון ולימור דיין
מנחה: אורי גוטליב