Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

רובין גיב, נשיא CISAC וחבר להקת הבי ג'יז נפטר

ושורה נוספת – Extra Bold

בליל יום א', ה-20 במאי, נפטר רובין גיב לאחר מחלה ממושכת והוא היה בן 62. להקת הבי ג'יז, בה היה חבר גיב יחד עם שני אחיו, בארי ומוריס, היתה צוות כתיבת השירים מהמוצלחים בהיסטוריה של הפופ. בחמש השנים האחרונות שימש רובין גיב כנשיא CISAC, ארגון הגג העולמי לזכויות יוצרים והיה נציגם של שלשה מליון יוצרים ברחבי העולם, 232 אגודות לזכויות יוצרים ב-121 מדינות. גיב השתמש בתפקידו כנציג היוצרים ובעובדת היותו מהכותבים הפופולארים בעולם כדי לשכנע את קובעי המדיניות לתמוך ביוצרים ולקדם את ערכן של זכויות היוצרים.

בתום כהונתו הראשונה בת השלש שנים בתפקיד נשיא, נבחר גיב פה אחד לכהן תקופה שניה. באותו הזמן אמר "להיות נשיא CISAC זה דבר מאוד חשוב עבורי כיוצר. אני מאמין מאוד בניהול קולקטיבי של זכויות על ידי האגודות. כאשר כל תעשיית המוסיקה נמצאת על צומת דרכים, אני רוצה למנף את המנדט שנתתם לי ולעזור לבנות מערכת לניהול זכויות שתוכל להתקיים בעידן הדיגיטלי. מערכת שתתאים לצורך המשתמשים בגישה פשוטה וקלה לכל היצירות שלנו, תוך שמירה על הזכויות והאינטרסים של כולם כולל תשלום הוגן ליוצרים עבור השימוש ביצירותיהם."

לזכרו של גיב אמר סגן נשיא CISAC, הצייר הצרפתי הרוו' די רוסה, "רוחו של רובין והמחוייבות שלו ליוצרים תמשיך לחיות בתוכינו. אנחנו נתגעגע לחברנו. וקהילת היוצרים תחסר את מנהיגה."

בתקופת כהונתו הגן גיב בנחישות רבה על מערך זכויות היוצרים העולמי ותקף בחריפות ממשלות ועסקים בינלאומיים שטענו שזכויות היוצרים חונקות התפתחות מסחרית. דבריו נשמעו תדיר ברשתות החדשות והשפיעו על המדיניות.

מעורבותו האחרונה בתפקיד רשמי היתה בועידת הפסגה העולמית לזכויות יוצרים בבריסל 2011. בנאום הסיכום שלו שם אמר גיב: "על התעשיה לחבק ולטפח את היוצר שכן הוא הבסיס לכל התעשיה" לאחר מכן הוסיף בהתרגשות: "אני מאוד גאה להיות נשיא CISAC ואני אמשיך להלחם עבור היוצרים כל עוד נשימה באפי".

רובין גיב, יוצר וזמר, נשיא CISAC
2012 – 1949