[insert_php]the_title();[/insert_php]
במסגרת שיתוף הפעולה הפורה בין אקו"ם ליוטיוב ישראל, קיימנו ב 19.3 בבית היוצר הרצאה ייחודית למוסיקאים עם טל סלע, מנהל שותפויות התוכן של יוטיוב בישראל, תורכיה ואפריקה בתחומי מוסיקה, בידור, ספורט וילדים.
ההרצאה התמקדה בעשרה עקרונות יצירתיים ואפקטיביים לבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה ביוטיוב לקידום מוסיקה. סלע העניק למשתתפים טיפים מעשיים ורעיונות מקוריים ורעננים להגדלת קהל הנרשמים לערוץ ולניהול התקשורת עם קהל המעריצים באמצעות סרטוני הווידיאו ברשת.
ההרצאה העבירה ליוצרים מסר חשוב כי בעידן הנוכחי, האמן לא מספק רק מוצר פיזי לקהל שלו בדמות ספר או דיסק, אלא הוא צריך להעניק למשתתפים חוויה משמעותית ולגרום להם להיות מעורבים יותר, זאת על ידי הפקת תוכן ייחודי ומקורי הנלווה למוסיקה של האמן. מכאן שהמציאות העכשווית נותנת ליוצרים הזדמנות אמיתית לקבל פידבק ישיר מהקהל ולגדול ולהתפתח יחד איתו.
לטובת מי שלא הצליחו להגיע למפגש המרתק והחשוב הזה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים יצירתיים להפקת תוכן נלווה למוסיקה לשם הגדלת קהל המנויים לערוץ שלכם:
1. על מנת שקהל שלכם יישאר נאמן ויעקוב אחר הערוץ שלכם, זה לא מספיק להעלות וידאו קליפ פעם בחודש, חשוב לייצר תכנים נלווים למוסיקה באופן שוטף ובצורה עקבית, כגון: בלוגים, מדריכים אינטראקטיביים (שיעורי גיטרה/ הדרכה איך לרקוד את השיר שלכם), הופעות חיות, מאחורי הקלעים של חזרות והופעות וכדומה. התוכן הנלווה נותן תמיכה ומקפצה לווידיאו קליפ שהעלתם ומאריך את משך זמן המדף שלו, וכך יגם גיעו עוד נרשמים לערוץ.
שימו לב, מומלץ להעלות תכנים לפחות פעם בשבועיים.
2. לפני הוצאת אלבום, מומלץ להעלות טיזרים וסאמפלים לכל שיר ברמה של כמה שניות מכל שיר, כך אתם יוצרים ציפייה לקראת יציאת האלבום ומגדילים את הבאז סביבו.
3. חשוב להוסיף את מילות השיר בתיאור הסרטון, כיוון שהרבה פעמים מחפשים דווקא את מילות השיר ולא בהכרח את הביצוע עצמו.
4. העלאת תכנים של האמן על ידי גולשים אחרים יכול להיות דבר מבורך. על אף שלא אתם העלתם את התכנים הללו, אפשר עדין לנהל אותם על ידי מערכת ניהול התכנים Content Id .
בנוסף, ניתן ליצור גם הפניות מהסרטונים של הגולשים לערוץ שלכם ואפילו לגרוף רווחים מהסרטונים הללו.
הבאז סביב התוכן שלכם שהעלו גולשים אחרים הוא חשוב ובעל השפעה רבה, לכן לא נכון יהיה למהר ולחסום את התכנים הללו.
5. בניתוח נתוני הצפייה בערוץ שלכם חשוב שתתמקדו דווקא במשך הצפייה בסרטונים ולא בכמות הצפיות בהכרח, כיוון שמבחינת הלוגריתם של יוטיוב, הנתון המהותי יותר הוא איכות התוכן, שנמדד בין השאר במשך הזמן שצפו בו. כמו כן חשוב מאוד להקפיד שהתוכן של הסרטון יהיה תואם לתיאור שלו. חוסר הלימה בין התוכן לתיאור עלול להשפיע לרעה על האופטימיזציה של הערוץ שלכם.
אז למה אתם מחכים? קדימה, תעלו כבר עכשיו סרטון חדש…
לקריאה נוספת: