Menu
[printfriendly]
[printfriendly]
Share

[insert_php]the_title();[/insert_php]

לאחר שנים של היעדרות, חוזר הדוכן הישראלי לכנס היוקרתי והבינלאומי של תעשיית המוסיקה – MIDEM שיתקיים בין התאריכים 8-5 ביוני בקאן, צרפת

הכנס עוסק בעיקר בהיבטיים העסקיים והטכנולוגיים של תעשיית המוסיקה ומהווה כר פורה לנטוורקינג וחשיפת מייזמים עסקיים. הדוכן, ביוזמת מכון הייצוא הישראלי ובשיתוף עם אקו"ם, יאפשר למשתתפים להשתמש בו לפגישות, להצגת חומר שיווקי ולרכישת כרטיסים מוזלים להשתתפות בכנס. מדובר בהוזלה משמעותית של בין 200 ל-400 יורו למשתתף.

קצת רקע כללי

MIDM זה בעצם ראשי תיבות של Marché International du Disque et de l'Edition Musicale. מדובר באירוע שנתי המתקיים בקאן, צרפת, מאז 1967. האירוע שנבנה כתערוכה העסקית הבינלאומית המובילה בעולם לתעשיית המוזיקה, נמשך כארבעה ימים ומושך אליו אנשי עסקים, מוזיקאים, מנהלי חברות טכנולוגיה וסטארטאפים, כולם סובבים סביב תעשיית המוזיקה. לאירוע מגיעים גם אמנים ולהקות המחשיבים עצמם כרלוונטיים לשוק הבינלאומי. הכנס התקיים כמעט תמיד בסוף ינואר או תחילת פברואר והשתתפו בו כ-6,500 אורחים מכל העולם. בכנס מציגים כ-1000 דוכנים והוא מסוקר על ידי כ-300 עיתונאים. הנהלת הכנס REED MIDEM מפיקה ומפיצה את ספר התערוכה, מעין דפי זהב של כל המשתתפים (בין אם יש להם דוכן ובין אם לא), אפליקציה לניהול לוח הזמנים ויצירת קשר עם באי תערוכה אחרים ועיתון עם החדשות האחרונות מעולם המוזיקה.

באופן מסורתי, ניצלו אנשי תעשיית המוזיקה את האירוע הזה כדי ליצור גם מפגשים שאינם קשורים במישרין לתערוכה. מסיבות ערב, מפגשי עסקים בבתי מלון, מפגשי נטוורקינג, ישיבות של צוותים בינלאומיים של אגודות זכויות היוצרים ועוד. הסיבה המרכזית לכך היא הנוכחות של כל מי שרלוונטי, ברגע נתון, במקום אחד, דבר שאינו קורה הרבה ברמה הגלובלית.

מי מציג שם?

ב-MIDEM קיימים כמה סוגים של דוכנים ומיצגים:

חברות טכנולוגיה – כאלה שיש להם מוצר או אפליקציה שנוגעת לתעשיית המזיקה. בין אם גלובלית ובין אם שהיא ניתנת לשכפול בכל מדינה בנפרד. עבור חברות הסטארטאפ קיימים הדוכנים, אך גם במות מיוחדות לשואוקייס ול-PITCHING, תחרויות ומפגשי נטוורקינג מיוחדים להם.

חברות מוזיקה – לייבלים, הפקות, פאבלישרים, הופעות חיות וכו' – כולם מחפשים את האטרקציה הבאה

חברות אפטר מרקט – הפצה ורה-הפצה, גימיקים, מרצ'נדייס, חברות מיתוג,

מוזיקאים – הרכבים, טאלנטים, מופעים מוכנים,

סטודנטים – מקומיים שמעוניינים להיכנס לשיעורים וההרצאות שיש ב-MIDEM (פיסקה רחבה יותר על זה, בהמשך)

באירוע מתקיימות גם פאנלים, הרצאות, שיעורים ומסיבות עיתונאים. חלק מהאירועים מתקיימים במסגרתMIDEM ACADEMY, מסגרת לימודית ברמה גבוהה המביאה את טובי המרצים בתחומם להרצות וללמד על התפתחויות חדשות בתעשיית המוזיקה, בעיקר בפן העסקי שיווקי. הרבה מקרי בוחן לימודיים ושיתוף בניסיון האמיתי שנצבר על ידי המרצים, כל אחד בתחומו הוא.

שואוקייסים

במהלך התערוכה מתקיימים שואוקייסים – הופעות קניינים, בהן מופע האמן או ההרכב בפני קניינים מהעולם שיכולים להתעניין בבוקינג לפסטיבל שלהם או לחברה שלהם במדינה מהם הם באים. הניסיון להביא צליל חדש, שונה ומיוחד מניע את הקניינים לחפש מוזיקה טובה בכל מקום אליו הם הולכים ו-MIDEM  מספקת מספר הזדמנויות לעשות את זה:

במות בתוך מתחם התערוכה – אמנם בנפרד מהתערוכה עצמה (יש הפרדה גדולה בין שני הדברים), אך במרחק הליכה קצרה בתוך הבניין, עוברים לבמת הופעות. מדינה יכולה לקחת יום שלם לעצמה ולהריץ מופעים. או שאמן ספציפי לוקח יום ושעה מוגדרים. הנהלת התערוכה מפרסמת את האירועים הללו, אך לרוב יש צורך בשידול, או פרסום עצמאי על מנת שאכן יגיעו האנשים הנכונים (ואנשים בכלל לאירוע הזה).

אולם הופעות נייד בסמוך לכניסה לתערוכה – הפלא הנהדר הזה, של אולם הופעות נייד מעץ, הכולל אקוסטיקה, בר, במת הופעות, סאונד טוב ותאורה משובחת, אירח כבר את טובי המופיעים בעולם, וביניהם גם אסף אבידן ולהקת -MADNESS. תג התערוכה מאפשר כניסה חופשית לאירוע וגם שתיה במחיר מוזל (עם כוס ממותגת של התערוכה). במהלך היום מתקיימים שם שואוקייסים שונים אך ה"להיטים" שמורים לשעות הערב.

מועדונים ברחבי העיר – בשעות הערב התג של התערוכה מאפשר לכולם להסתובב בברים ובמועדונים השונים בקאן ולצפות בהופעות מכל העולם. גם את זה צריך לפרסם עצמאית על מנת שיבואו האנשים הרלוונטיים, אך היות שהתערוכה מושכת המון רב של אנשים, צפוי שהמועדונים האלו יהיו די מלאים מלכתחילה. חלק מהמקומות מאוד קטנים.

מה אוכלים במהלך היום?

למי שלא הכין סנדויצ'ים מראש, קיימת קפיטריה בקומה התחתונה, אוכל של בית קפה פלוס מינוס. למי שמעוניין ביותר מזה, האזור של התערוכה מלא במסעדות. וככל שמרחיקים מקו החוף כך יותר זול ויותר מעניין. להרפתקנים, אפשר בערב, בין סגירת התערוכה להופעות של הלילה לצאת להליכה בעיר העתיקה ולגלות מקומות מעניינים וטעימים של אוכל מקומי ולא תיירותי.

מקום לפגישות, נטוורקינג ויצירת הזדמנויות עסקיות

ב-MIDEM קיימים חללים יעודיים וריהוט מתאים למפגשים אינטימיים, על מנת לסגור עסקאות, להכיר ולשמוע על פרוייקטים מעניינים. על מנת שהמפגשים הללו יהיו יעילים, יש לתאם את הפגישות מראש, להעביר חומרים כתובים ולתת גם חומר פיזי – כרטיס ביקור, מתנה שתזכיר את פרטי הקשר ונושא השיחה וכו'. צריך לזכור שאנשים פוגשים עשרות עסקים ביום ולפעמים הדרך הטובה ביותר היא לאסוף את כרטיסי הביקור על מנת לעשות FOLOW-UP לאחר סיום התערוכה. גם המציגים עסוקים וגם האורחים. מצד שני, חשוב להשאיר רושם עמוק מספיק על מנת שיחזרו אליך.

תקשורת

בכל משך התערוכה מסתובבים כתבי טלוויזיה מקומיים ובינלאומיים, בלוגרים, עיתונאי מוסיקה ואנשי תקשורת נוספים. זו הזדמנות מצוינת לנסות לעניין אותם ולקבוע ריאיון. קיים גם צוות צילום תיעודי מטעם הנהלת התערוכה שמסתובב כל הזמן ומצלם חומרים לסרטונים שיוצגו באתר MIDEM. ההרצאות כולן גם מצולמות על ידי הנהלת התערוכה ומועלות לאתר כשהן חשופות רק לבאי הכנס בשם וסיסמה. חלק מהחומר מופץ החוצה גם לקהל הרחב.

כתב: יניב גריידי, מנהל תקשורת שיווקית באקו"ם