צעד גדול במאבק לזכויות היוצרים: הצעת החוק, "The Music Modernization Act", שמטרתה ליצור גוף אחד שינהל את זכויות היוצרים בפלטפורמות דיגיטליות, אושרה באופן סופי על ידי הנשיא טראמפ.

תמלוגים משירותי סטרימינג מהווים יותר מ-60% מסך התמלוגים שמשלמת תעשיית המוסיקה בארה"ב, אך אם תפנו לכותבי שירים ותשאלו שאלות על תמלוגים, סביר להניח שתענו באנחת ייאוש מלווה בתשובה ארוכה ומסורבלת.

בקצרה, ניתן להגיד כי לא הייתה רגולציה מספקת בתחום וכתוצאה מכך התמלוגים שקיבלו היוצרים מהשירותים הדיגיטליים היו נמוכים מאוד. הצעת החוק החדשה באה לשנות את כל זה: חידוש חוק זכויות היוצרים ייצור מצב בו כותבים ומלחינים יתוגמלו באופן הוגן וקבוע על שירותי סטרימינג, וזכויותיהם המכניות יהיו תחת פיקוח וניטור של גוף אחד. להצעה היו גם מתנגדים מתוך תעשיית המוסיקה, כשהבולטת בהם הייתה תחנת הרדיו הלווינית "סיריוס XM".

החרם שהציעה תחנת הרדיו על הצעת החוק גרמה לריקושט שהיא לא ציפתה לה: יותר מ-150 מוסיקאים, בינהם פול מקרתני, קים גורדון וסטיבי ניקס, החליטו להחרים את התחנה כל עוד היא מתנגדת להצעת החוק. "סיריוס XM" הבינה את רוח הדברים, החליטה לחזור בה וביטלה את התנגדותה להצעת החוק.

הצעת החוק מורכבת משלושה סעיפים:

  • חידוש תקנות המוסיקה: יוקם גוף גביה אחד ומאוחד לרישוי שרותי סטרימינג דיגיטלי.
  • הקלאסיקות: תקנות שנועדו להבטיח תמלוגים הוגנים לשירים שהוקלטו לפני 1972.
  • הקצאות למפיקים וטכנאים: מבצעים ומפיקים מהקלטות טרום 1972 יהיו זכאים לתמלוגים מהדיגיטל. טכנאי הקלטה ואולפני הקלטה שתרומתם ליצירה ניכרת, הוכרו כבעלי זכות יוצרים. ראוי לציין כי זאת הפעם הראשונה שמפיקים הוזכרו בחוק זכויות היוצרים האמריקאי.

דיוויד ישראלי, נשיא התאחדות המו"לים העולמית (NMPA): "כמאמר המילים באחד השירים של ה Grateful Dead (שהוקלטו לפני 1972): 'זה היה מסע ארוך ומוזר'. עברנו דרך ארוכה ואנחנו נרגשים להיות קרובים להשלמת היעד. העובדה שהצעת חוק בעלת 185 עמודים עברה פה-אחד זה לא מובן מאליו. לולא אלפי יוצרים נחושים מרחבי העולם – זה לא היה קורה. החוק ישפר משמעותית את המצב מבחינת סחר ותמלוגים הוגנים". כמו כן, הוסיף חורסיו גוטירז מספוטיפיי כי: חוק חידוש המוסיקה ישפר את מצב תעשיית המוסיקה ויצור שוק תמלוגים בעל שקיפות והגינות."